Nyheder

tennisklubogo

VEDTÆGTER
 FOR
 STENLØSE TENNISKLUB

 

§ 1. Navn

Klubbens navn er Stenløse Tennisklub. Klubben er beliggende i Egedal Kommune. Adressen er: Søsumvej 71, Søsum, 3670 Veksø.

 

§ 2. Formål.

Klubbens formål er at virke for tennissportens trivsel og fremme i Egedal Kommune, samt at varetage og fremme spillets og medlemmernes interesser.

 

§ 3. Medlemmerne.

Klubben kan have både aktive og passive medlemmer. Seniormedlemmer er alle medlemmer over 18 år. Medlemmer under 18 år er juniormedlemmer (skæringsdato er 31/12).

Æresmedlemmer kan på bestyrelsens forslag udnævnes ved beslutning på en ordinær generalforsamling.

 

§ 4. Indmeldelse.

Enhver der ønsker det kan blive medlem af Stenløse Tennisklub. Indmeldelse sker ved henvendelse til klubbens sekretær eller kasserer. Juniorer skal indmeldes ved deres forældre eller værge.

Indmeldelse kan finde sted på et hvilket som helst tidspunkt af året mod betaling af kontingent. Medlemskabet er effektivt, når kontingent er betalt.

 

§ 5. Udmeldelse.

Udmeldelse kan kun ske ved en sæsons start eller afslutning og skal ske skriftligt.

 

§ 6. Indskud og kontingent.

Kontingent fastsættes på den ordinære generalforsamling og gælder for perioden 1/5 til 30/4.

Æresmedlemmer betaler ikke kontingent. Bestyrelsen kan i særlige tilfælde meddele kontingentfrihed, dog højst for ét år ad gangen.

 

§ 7. Restance.

Når et medlem ikke har betalt forfaldent kontingent senest 1 måned efter forfaldsdag, kan bestyrelsen ekskludere medlemmet med mindst 8 dages skriftligt varsel. Genoptagelse kan kun ske mod betaling af gælden. Restance medfører tab af stemmeret og valgbarhed.

§ 8. Generalforsamlingen.

Stk. 1: Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed. Alle klubbens medlemmer har adgang til generalforsamlingen. Stemmeret har alle aktive medlemmer. Juniorer under 15 år stemmer ved deres forældre eller værge.

Stk 2: Der kan stemmes ved fuldmagt, dog således at fuldmagt kun kan gives til et andet medlem, og således at hvert fremmødt medlem kun kan medbringe én fuldmagt. 

Stk. 3: Beslutninger træffes ved simpelt stemmeflertal, når vedtægterne ikke foreskriver andet. 

Stk. 4: Skriftlig afstemning kan finde sted, såfremt et medlem ønsker det. 

Stk. 5: Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges på generalforsamlingen. Dirigenten må ikke være medlem af bestyrelsen.

 

§ 9. Ordinær generalforsamling.

Stk. 1:  Ordinær generalforsamling afholdes i februar eller marts. Indkaldelse skal ske med mindst 3 ugers varsel. Indkaldelse skal ske skriftligt til alle medlemmer til den sidst oplyste e-mailadresse.

Stk. 2: Forslag til behandling på generalforsamlingen skal indsendes skriftligt til bestyrelsen senest 2 uger før generalforsamlingen.

Stk. 3: Revideret regnskab og budget for det følgende år, samt bestyrelsens kandidatforsalg sendes ud med mail til medlemmerne, senest 8 dage før generalforsamlingen.

Stk. 4: Dagsorden skal omfatte:

  1. Valg af dirigent og referent
  2. Bestyrelsens årsberetning
  3. Godkendelse af regnskabet og decharge til bestyrelsen.
  4. Godkendelse af budget og kontingent for det kommende år
  5. Behandling af indkomne forslag
  6. Til bestyrelsen vælges op til 7 personer, dog minimum 5. I ulige år vælges 4 og i lige år 3 personer. Ved 5 medlemmer vælges der i ulige år 3 og i lige år 2.
  7. Valg af op til 2 suppleanter
  8. Valg af 2 revisorer 
  9. Valg af 1revisorsuppleant
  10. Eventuelt

 

§ 10. Ekstraordinær generalforsamling.

Stk. 1: Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes, når et flertal i bestyrelsen eller formanden beslutter det, eller når mindst en femtedel af de stemmeberettigede medlemmer skriftligt begærer dette med angivelse af, hvad der ønskes behandlet. 

Stk. 2: Den ekstraordinære generalforsamling skal afholdes senest 1 måned efter begæring herom.

Der indkaldes med samme varsel som til den ordinære generalforsamling og den gennemføres på samme måde.

 

§ 11. Valg til bestyrelsen.

Stk. 1: Alle aktive seniormedlemmer, der har været medlem af klubben i de sidste 3 måneder før generalforsamlingen, er valgbare til bestyrelsen.

Stk. 2: Genvalg er tilladt.

 

§ 12. Bestyrelsen

Stk. 1: Klubben ledes af den generalforsamlingsvalgte bestyrelse.  Bestyrelsen konstituerer sig med en formand, næstformand, kasserer og sekretær.

Stk. 2: Bestyrelsens opgaver vedr. klubbens drift og liv fordeles mellem bestyrelsens medlemmer under formandens ledelse. Bestyrelsen kan nedsætte relevante udvalg til arbejdet.

Stk.:3: De generalforsamlingsvalgte suppleanter, kan inviteres til bestyrelsesmøder og deltage dog uden stemmeret.

 

§ 13. Bestyrelsesudvalg.

Ud over de i  §12, stk. 2 nævnte udvalg kan bestyrelsen nedsætte de udvalg, som den skønner nødvendigt.

Valgbare til udvalgene er alle aktive medlemmer. 

§ 14. Bestyrelsesmøder.

Formanden indkalder til bestyrelsesmøder, når det findes nødvendigt, eller når to af bestyrelsens medlemmer ønsker det.

Formanden leder møderne. Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst 4 af dens medlemmer er til stede. Afgørelser træffes ved almindeligt flertal. I tilfælde af stemmelighed giver formandens stemme udslaget. Herudover fastsætter bestyrelsen selv sin forretningsorden.

 

§ 15. Protokol.

Alle bestyrelsesmøder og generalforsamlingen skal føres til protokol gennem optagelse af referat. Generalforsamlingsreferater underskrives af dirigenten og formanden og godkendes af den valgte bestyrelse. Bestyrelsesreferater godkendes på efterfølgende bestyrelsesmøde. 

§ 16. Regnskab og revision.

Stk. 1: Klubbens regnskabsår er kalenderåret. Regnskabet revideres af de generalforsamlingsvalgte revisorer. 

Stk. 2: Generalforsamlingen kan give bestyrelsen decharge.

Stk. 3: Klubbens midler opbevares på en bankkonto

 

§ 17. Tegningsregel.

Stk. 1: Klubben tegnes af formand og kasserer i forening eller formanden og to bestyrelsesmedlemmer i forening

Stk. 2: Beslutning om optagelse af lån og væsentlige ændringer af tennisanlægget skal, vedtages på en generalforsamling.

Stk. 3: Alle banktransaktioner, herunder betalinger, overførsler og hævninger, skal godkendes af to personer fra bestyrelsen.

Stk. 4: De to godkendere skal være henholdsvis foreningens kasserer og formand. I tilfælde af kasserers eller formands fravær, kan et andet bestyrelsesmedlem godkende i stedet, under forudsætning af at dette er blevet godkendt på et bestyrelsesmøde. 

 

§18. Eksklusion og karantæne.

Stk. 1: Medlemmer, som ikke overholder klubbens vedtægter og bestemmelser i øvrigt, kan ekskluderes. Afgørelsen træffes af et flertal i bestyrelsen

Stk. 2:Afgørelsen meddeles skriftligt og kan indankes for generalforsamlingen. 

§ 19. Afstemningsregler for særlige beslutninger.

Stk. 1: Forslag om låneoptagelse, vedtægtsændringer, samt opløsning af klubben, skal forelægges en generalforsamling og skal være udsendt sammen med indkaldelsen senest 3 uger før. 

Stk. 2: Til vedtagelse heraf kræves, at mindst 2/3 af de stemmeberettigede er til stede, og at 2/3 af de fremmødte stemmer for. Såfremt der ikke er 2/3 af de stemmeberettigede til stede, indkaldes til en ny generalforsamling, hvor forslaget kan vedtages med 2/3 majoritet uanset antallet af fremmødte.

Stk. 3: Ved opløsning af klubben skal evt. formue skænkes til Dansk Tennis Forbund. 

Stk. 4: Senest 2 uger efter generalforsamlingen, udsendes referat til samtlige medlemmer.

 

Vedtægter vedtaget på ekstraordinær generalforsamling den 26. april 2025

 

 

Hold i dag
Instagram
Vi takker vore sponsorer